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Mittwoch, 6. 9. 2000

FREE SPEECH NEEDS FREE MEDIA


13.00
East-west cooperation - free media projects in europe: mit agora (A), bluelink (BG), contour.net (D/H), freak net (I); gym radio hollabrumn (A), icoc.bg (BG), mikro.org (D), pararadio (H), public netbase (A), radio rabe (CH), radio student (SLO), radio unerhört (D), xs4all.nl (NL)

16.00
radio networking mit FEM FM connected (A), Zip FM (D), voices without frontiers (Int.)

18.00
media policy by the state comparison of Germany, Switzerland, Austria mit Verband Freier Radios Österreich

14.00
automatic program exchange (Workshop) mit Radio FRO 105,0

16.30
streaming media (1) (Workshop) mit Radio Helsinki

whole day:
ars in der manege

exhibition: reporter ohne grenzen

Kommerzielle Medien folgen den Gesetzen des Profits und des Investitionsrückflusses. Diese Gesetze bedingen, daß die Produktion und Dissemination von Inhalten jene Themen bevorzugt, die am leichtesten vermarktbar sind. Kommerzielle Medienprodukte präsentieren demnach oft einseitige Zugänge zur Realität mit dem Argument, der Markt sorge für die nötigen Korrekturen. Um eine ausgewogene Information der Gesellschaft sicherzustellen, ist es notwendig Fragen über Zugänge, inhaltliche Agenden und Meinungsbildung ernsthaft vor dem Hintergrund der kommerziellen Selbst-Zensur zu beantworten. Freie Medien beantworten diese Fragen mit den Prinzipien des freien Zugangs und der Selbstvermittlung. Dadurch bieten sie eine Alternative, eine Ergänzung und eine Korrektur zur Realitätsverzerrung durch kommerzielle Medienproduktion.

Commercial media is bound to profit and return on investment. These rules imply that production and distribution of content favors those topics and styles that can be sold most easily. Commercial media products therefore often present just one-sided views of reality leaving alternative views to their competitors. To secure a balanced information of civic society questions about access, agenda setting and opinion building must be answered seriously in the context of commercial self-censorship. Free Media answer these questions by building on the priciples of free access and self-mediation providing an alternative, completion and correction to reality distortions induced by commercial media production.


Texte und Interviews zum Thema

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